Сучасний вчитель

Роби велике не обіцяючи великого.
                                                   Піфагор

 Ми навчаємося не для школи, а для життя.
                                                Сенека Молодший

Є діти з гострим розумом і допитливі, але дикі і вперті. 
Таких зазвичай ненавидять в школах і майже завжди вважають безнадійними; 
між тим з них зазвичай виходять великі люди,
 якщо тільки виховати їх належним чином.

Учитель - це хто? Людина, яка дає конкретні знання, чи людина, яка поклала на себе величезне завдання - виховувати людину?

То хто ж такий учитель? Майстер!!!

Учитель — це лікар, лікар-психолог, лікар діагност-лікувальник дитячих душ.
Учитель — це екстрасенс. Він повинен уміти заворожувати своїм мовленням, переконувати всіма своїми діями, скоряти, підкоряти своїй меті слухачів. А учні в нас, як і раніше, слухачі...
Учитель — це священнослужитель, тому що він вселяє віру в жит­тя, у торжество людського добра й ідеалів, у милосердя та співчуття, віру в неповторність і особливе призначення кожної людини.
Учитель — це дослідник. Він постійно експериментує, аналізує, вносить виправлення у свою діяльність.
Учитель — це громадянин, патріот у своїй професії, небайдужий до всіх подій, які відбуваються в житті.
Учитель — це філософ, що намагається зрозуміти сенс життя й міркує над секретами його перебігу.
Учитель — артист? Ні. Що, він грає роль учителя? Ні, це його життя...
Учитель — режисер? Так! Причому тонкий за своїм підходом.
Учитель — керівник? Так, найвищого рангу — генератор ідей, прогнозист, плановик, організатор.
Учитель — інтелігент! Він повинен бути інтелектуалом, не заморе­ним міністерськими інструкціями й догмами, а тим, хто знає їх, уміє творчо опрацювати і збагатити філософією життя.
Учитель — це людина, яка володіє широкими знаннями не тільки у сфері свого предмета.
Учитель — це чорнороб, що не соромиться виконувати з дітьми будь-яку роботу: фарбувати, білити, ремонтувати, лагодити...
Учитель — це людина зі своїми вадами, дивацтвами, страждан­нями...

Як би хотілося, щоб учитель міг зрозуміти життя кожного учня, а учні поважали життя кожного вчителя...

Як би хотілося, щоб учитель розумів; у будь які часи, особливо нині, він особистість, за якою юні перевіряють свої життєві позиції. 

Як би хотілося, щоб учитель розумів: можливо, він — єдиний, хто до­поможе прозріти цим молодим шукачам, самовпевненим підліткам.

Учитель — це і батько, і мати для багатьох. Можливо, не щомиті, а в одну секунду, усього за одне нетривале спілкування він зможе дати те, що шукає ця маленька людина... Учитель — це образ, створе­ний століттями й тому шанований усіма. Усі чекають від людини цієї професії саме вчителювання! 

Учитель — це Майстер. 
Майстер слова, Майстер звуку, Майстер думки, Майстер емоцій і настроїв, 
Майстер створення — констатації знань...

Тому для того, щоб стати Вчителем, кожен має розуміти: урок — це не 45 хвилин спілкування з учнями, а все життя, прожите до цього конкретною людиною. І залежно від того, як вона його прожила, 45 хвилин уроку в кожного вчителя будуть різним.

15 коментарів:

  1. Мені дуже сподобався епіграф до педради, адже вчитель навчається все життя."Учитель-це святе ім’я",так говорила моя бабуся.Учитель-це і батько,і мати; це і дослідник,і лікар,і чорнороб.Учитель-це Майстер з великої букви. Я-вчитель за покликанням,і ніколи не пожалкувала про це. Люблю своїх учнів, вони в мене найкращі.

    ВідповістиВидалити
  2. Сучасний учитель-флексичний, емоційний, володіє сучасними технологіями викладання матеріалу. Шукає нового, відкритий світу.

    ВідповістиВидалити
  3. Учитель для школи — це те ж саме, що сонце для Всесвіту.
    Він джерело тієї сили, яка надає руху всій машині.
    Остання заіржавіє у мертвому заціпенінні, якщо він не зуміє вдихнути в неї життя і рух... (А. Дістєрвег)

    Часто ми чуємо фразу: «Діти - наше майбутнє». Але замислімося, від кого залежить майбутнє наших дітей? ...

    Сьогодні змінилися вимоги і до вчителя, і до учня. Становлення і розвиток громадянського суспільства породжує гостру необхідність в педагогах, що володіють високою професійною компетентністю. Отже ,сучасний учитель – це не тільки предметник, а й знавець дитячих душ, вихователь.
    Слід наголосити, що в освітньому процесі дуже важливі такі чинники:
    - особистісні якості самого педагога;
    - професійна компетентність вчителя, а також володіння педагогічною технологією;
    - корпоративна культура, що склалася в даному навчальному закладі,
    - культура взаємодії з соціумом: родиною, громадськістю, владою.

    Для того, щоб досягти значних успіхів у своїй практичній діяльності, сучасний учитель повинен вміти правильно використовувати принципи і методи педагогічної технології, вміло користуватись показниками та інструментарієм впливу на особистість дітей, а це - міміка, жести, ритміка, пози, голос, лексика вчителя. Тому вчитель задає спрямованість у вихованні учнів усім своїм способом життя.
    Сьогодні затребувані ті вчителі-предметники, класні керівники, які володіють педагогічною технологією та крокують в ногу з сучасністю. Як говорив А. Дістєрвег : «…Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній. Жалюгідна кожна людина, що відстала від свого часу; поява ж учителя молоді, який сам живе в минулому, викликає лише співчуття всіх людей, які живуть у ногу із своїм часом і мислять суголосно зі своїми сучасниками».
    Отже, сучасний учитель - це творча особистість. Він повинен бути активним, комунікабельним, динамічним, працездатним, вольовим, впевненим у собі, толерантним, висококомпетентним.

    ВідповістиВидалити
  4. Вчитель 21 століття повинен бути не тільки люблячим і поважаючим своїх учнів, не тільки улюбленим і шанованим, грамотним, комунікабельним; він повинен бути, в першу чергу, люблячим і розуміючим життя, як головне багатство на Землі. І природно, він повинен бути патріотом своєї країни, її природою. Він повинен і зобов'язаний виховати своїх учнів частинкою природи, навчивши їх мистецтву любити не тільки людей, але і все живе, всю природу, як цільне живе створення Вищого Розуму, Вищої Сили, Творця.
    А ще вчитель повинен бути вільним. І як особистість, і як фахівець. Його життя і праця не повинні бути затиснутими в рамках чиновницьких законів і навчальних стандартів.

    ВідповістиВидалити
  5. Сучасний учитель - молодий, активний, відкритий до всього нового, здатний посміхатися і цікавитися усім тим, що його оточує. Доброзичливий, розуміючий, уміючий підтримати учня, підбадьорити у важку хвилину. В той же час строгим і справедливим.
    Сучасний вчитель повинен прагнути до успіху. А успішний вчитель виховає успішного учня.
    Як і 100 років тому, добрим, інтелігентним, красивим, бути завжди непередбаченим і цікавим дітям. Адже школа жива, поки вчитель в ній цікавий дитині.

    ВідповістиВидалити
  6. Молодий і цікавіший, ніж і інтернет.

    ВідповістиВидалити
  7. А ще учитель повинен бути патріотом своєї країни і вільною людиною.Тут я згідна з Людмилою Миколаївною.

    ВідповістиВидалити
  8. Сучасний вчитель повинен володіти невичерпним джерелом енергії, ідей і нових бажань, адже людина ніколи не повинен зупинятися на досягнутих вершинах. Він повинен весь час самовдосконалюватися, шукати нові методи навчання і подачі інформації. Такий учитель, безсумнівно буде цікавий учням, адже усталені методи навчання дуже часто наскучивают і учні втрачають інтерес до предмета. Адже якщо педагог не боятиметься розвиватися і змінювати спосіб подачі інформації, то і учні зможуть почати думати «по новому», неординарно, що часом дуже цінно в сучасному суспільстві.

    ВідповістиВидалити
  9. Сучасний вчитель повинен любити і передавати свої знання іншим, захоплюватися самим процесом навчання і виховання людини. Успіх педагогічної діяльності багато в чому залежить : від комунікативних здібностей учителя, від його уміння налагодити правильні взаємини з дітьми. Робота учителя пред'являє великі вимоги до його особи. Учитель працює з усім класом, і йому необхідно тримати у полі зору багатьох учнів. Він повинен уміти помічати усі зміни в їх поведінці.
    Педагогічна діяльність вимагає від людини певних вольових якостей : витримки, терпіння, послідовності, наполегливості, самовладання. Учитель зобов'язаний контролювати свою поведінку, управляти нею. Дуже важлива в професії учителя мова, яка повинна відрізнятися виразністю, емоційністю, переконливістю. Учитель повинен уміти висловлювати свої думки грамотно, ясно, просто, зрозуміло для учнів.
    Ця професія вічна. Як би не мінялося суспільство, як би далеко не йшло воно у своєму розвитку, без учителя воно ніколи не обійдеться. В майбутньому зникнуть деякі професії, але учителі будуть завжди. Учні вчаться у вчителя багато чому: • працьовитості, • умінню жити в колективі, • бути сміливими і чесними, а це означає, що учитель повинен мати усі ці якості. Учитель вічний учень. Цілеспрямовано, невпинно треба працювати над собою.
    Вчитель любить дітей, добрий, справедливий, має почуття гумору. Звичайно, він обов'язково повинен знати дитячу психологію, розуміти душу дитини і вміти ставити собі запитання: «А чи завжди я правий? Хороший вчитель має бути зразком вихованості і культури поведінки; грубість крики, образи в школі недопустимі.

    ВідповістиВидалити
  10. Сучасний учитель - перш за все людина, яка повинна виконувати свої обов'язки, а також знати й відстоювати свої права. Для мене як мовника найважливішими якостями сучасного учителя є компетентність, грамотність, комунікабельність.

    ВідповістиВидалити
  11. У меня в сентябре Новый год.
    У меня 45 минут час.
    У меня на работу - звонок.
    Мое место рабочее - класс.
    Говорю я весь день напролет.
    Не страшны мне ни грохот, ни шум.
    У меня 35 недель год,
    А обед лишь ....надцать минут.
    Я умею читать по глазам.
    То пишу, то шучу, то сержусь....
    НО РАБОТУ СВОЮ НЕ ОТДАМ !!!!!
    Я -УЧИТЕЛЬ. и этим горжусь!

    ВідповістиВидалити
  12. Сучасний вчитель – це професіонал, який знаходиться у постійному творчому пошуку. Сучасному вчителю необхідні гнучкість і нестандартність мислення, вміння
    адаптуватися до швидких змін умов життя. А це можливо лише за умови високого рівня
    професійної компетентності, наявності розвинених професійних здібностей.Якщо ти думаєш на рік вперед – посади насіння,
    Якщо ти думаєш на десятиріччя вперед – посади дерево,
    Якщо ти думаєш на століття вперед – виховай людину!
    Думати на «століття вперед» - основна професійна лінія вчителя. Саме в його руках
    майбутнє конкретної людини й держави в цілому. Від того, яким буде вчитель в очах свої
    учнів, від його іміджу, - залежить дуже багато. Учитель – це образ, який залишається у
    пам’яті дитини назавжди. «Добрий він, чи поганий», - це завжди той, хто завжди
    знаходиться під пильним поглядом батьків та дітей.Саме тому однією з складових
    педагогічної моделі сучасного вчителя є створення іміджу вчителя нової формації –
    особистості, здатної до активної педагогічної творчості та постійного самовдосконалення.
    Вчитель завжди був і залишається взірцем естетичних смаків, вишуканих манер і
    високого особистого іміджу.

    ВідповістиВидалити
  13. Сучасний учитель-професіонал,який вміло поєднує любов до дітей з вимогливістю,справедливістю. Компетентний фахівець у постійному творчому пошуку.

    ВідповістиВидалити
  14. Сучасний вчитель не шукає «зручних» учнів для роботи. Приймає дитину такою яка вона є. Прагне допомогти дитині реалізувати себе в майбутньому. Вчитель відповідальний за кожне слово та дію бо « нам не дано предугадать …»

    ВідповістиВидалити